Bakan Uraloğlu, güzergâh üzerinde yapımı süren tünellerde incelemelerde bulunup, yetkililerden bilgi alırken, “2027 yılında projeyi bitirerek hizmete açacağız. Projemiz tamamlandığında Ankara-İzmir arası demir yolu hat uzunluğu, 624 kilometreye inmiş olacak. Yılda yaklaşık 13.3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz. Proje kapsamında 40.7 kilometre uzunluğunda 49 tünel ve 21.2 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 66 köprü inşa edeceğiz. Projenin tamamlanmasıyla ilk etapta günlük karşılıklı 8 tren seferine göre; zaman, enerji ve bakım maliyetleri gibi kalemlerden yıllık yaklaşık 1.1 milyar lira tasarruf sağlamayı hedefliyoruz” dedi.
ANKARA-İZMİR ARASI 3 SAAT 30 DAKİKA
Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresinin 3 saat 30 dakikaya düşeceğini vurgulayarak, şunları kaydetti: “9 istasyon ile Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir illerimizde yaşayan 7 milyondan fazla insanımız doğrudan hızlı tren konforuyla tanışacak. Kütahya gibi çevre illerle olan etkileşimi de dikkate alındığında YHT hizmetinden faydalanan nüfus daha da artacaktır. Ankara-Afyonkarahisar arası seyahat süresi 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak arası seyahat süresi 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa arası 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya düşecektir.”