WhatsApp geri adım attı! 2026’da devreye sokacak

WhatsApp, Avrupa Birliği’nde Reklam Gösterimini Erteledi

Meta’nın sahibi olduğu popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, reklam özelliğini uygulamaya ekleyeceğini duyurmuştu. Ancak Avrupa Birliği ülkelerinde bu özellik şimdilik askıya alındı. AB kullanıcılarının reklam görmesi en erken 2026 yılında bekleniyor.

Reklam modeli, Avrupa dışındaki kullanıcılar için hazırlık aşamasındayken AB’ye sunulmamış durumda.

Önceden “reklamsız kalacak” garantisi veren WhatsApp, son zamanlarda politikasında değişikliğe giderek reklam entegrasyonu planlarını açıkladı. Ancak, AB’nin sıkı veri gizliliği düzenlemeleri nedeniyle bu karar ertelendi.

Meta’nın ifade ettiğine göre, İrlanda Veri Koruma Komisyonu ile yaptığı görüşmelerde, reklam sisteminin AB’ye uygulanmadan önce detaylı bir inceleme sürecinden geçeceği belirtiliyor.

Şirketin amacı; kullanıcıların Facebook ve Instagram tercihlerine dayanarak WhatsApp’ta kişiselleştirilmiş reklamlar sunmaktır. Ancak bu durum, kullanıcı verilerinin paylaşılması konusunda ciddi gizlilik endişelerini beraberinde getiriyor.

REKLAM ÖZELLİĞİNE İLİŞKİN KAYGILAR SÜRÜYOR

Meta, kullanıcıların bireysel mesajlaşmalarda reklamlara maruz kalma endişelerine net bir cevap verdi. Şirket, kişisel sohbet ekranlarında reklam yayınlanmayacağını belirtti.

Reklam modeli, Avrupa dışındaki kullanıcılar için hazırlık aşamasında devam ediyor. Meta, WhatsApp üzerinden gelir elde etmeyi hedefleyen bu modelle dünya genelinde uygulamayı ticarileştirme sürecini hızlandırıyor.

AB kullanıcıları şimdilik uygulamayı reklamsız kullanmaya devam edecek. Ancak, 2026’dan itibaren alınacak yeni kararlar merakla bekleniyor.

Related Posts

En çok satılan tablet markaları açıklandı

Bu yılın ikinci çeyreğine göre küresel tablet pazarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,1 oranında büyüyerek 38,3 milyon adede ulaştı.

Kafanıza göktaşı düşmesi mi, bir filin saldırısı mı? Hangisinin ihtimali daha yüksek?

Yeni bir araştırma, büyük bir göktaşının Dünya’ya çarpma olasılığının, insan ömrü içinde yıldırım çarpmasından biraz daha yüksek olduğunu ortaya koydu. Ama durun, dahası da var…

Telif krizinin gölgesinde ‘Tek Tıkla Hikaye’ özelliği piyasaya sürüldü

Teknoloji dünyasında yapay zekanın hızla yaygınlaşması, içerik üretiminde çığır açan yeni araçları beraberinde getiriyor. Bu alandaki son yenilik, eski Google çalışanları tarafından kurulan OpenArt girişiminin tanıttığı “Tek Tıkla Hikaye” özelliği …

Hem tamirciler hem güvenlik uzmanları hem fikir! Ona ‘tekerlekli kale’ diyorlar! İşte ‘dünyanın en güvenli arabası’

Otomotiv güvenliğinde bir “tek boynuzlu at” olarak kabul ediliyor… Uzmanlar, popüler bir İsveç markasına ait olan bu modelin, “yılda kayıtlı bir milyon araç başına sıfır ölüm” gibi inanılması güç bir istatistiğe sahip olduğunu açıkladı. Bu olağanüstü güvenlik sicili, onu yollardaki en güvenli araç yapabilir.

Dev otomobil markasına kötü haber! Birincilik beklerken sonuncu oldu

En az sevilen elektrikli araçlar ile ilgili yapılan araştırma sonucunda ünlü otomobil markası 19 markanın arasında son sırada yer aldı.

Dünya genelinde korsan alarmı! Tüm bilgisayarlar tehdit altında

Bilgisayar korsanlarının Microsoft sunucularını hedef almasının ardında dünya genelinde alarma geçildi.

vozol center